Avrupalı otomobil devleri zemin kaybediyor: Çin elektrikli araç üretiminde zirvede

Çinli Elektrikli Otomobil Üreticileri Avrupa’ya Karşı Önde!

Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT), Avrupalı otomobil üreticilerinin Çin merkezli elektrikli araç üreticileri karşısında zemin kaybettiğini rapor etti.

ICCT’nin yayınladığı “Küresel Otomobil Üreticileri Derecelendirmesi 2024-2025: Elektrikli araçlara kim öncülük ediyor?” raporuna göre, geçen yıl Çinli otomobil üreticileri sıfır emisyonlu araç pazarında büyük kazanımlar elde ederken, Avrupalı rakipler kayıp yaşadı.

2024’te, Avrupa’nın elektrikli otomobil üreticilerinin Çinli rakiplerine karşı yarışta geride kaldığı belirtildi.

Rapora göre, yılda 11 milyondan fazla elektrikli araç satan Çin’in, küresel elektrikli araç satışlarının yarısından fazlasını oluşturduğu vurgulandı.

Çinli üreticilerin büyük iç pazarlarından faydalanarak ölçek ekonomileri oluşturdukları ve teknolojilerini geliştirdikleri ifade edilen raporda, şimdi Çinli üreticilerin küresel pazarlarda da ilerleme kaydettiği belirtildi.

Raporda, “Çin’in elektrikli araç sınıfında en iyi 5 pozisyondan 4’ünü ve elektrikli araç satış payında da en iyi 6 pozisyondan 5’ini Çinli üreticilerin aldığı” bilgisi paylaşıldı.

ICCT raporunda incelenen 21 elektrikli araç üreticisi arasında, Çinli üreticilerin elektrifikasyona yaptıkları erken ve sürekli yatırımların uzun vadeli stratejik faydalarını gösterdiği belirtildi.

Rapor, ABD ve AB’deki otomobil üreticilerinin belirsiz düzenleyici ortamlarla mücadele ederken teknolojik açıdan yetişmek gibi zorluklarla karşı karşıya olduğunu aktardı.

Tesla, Liderlik Pozisyonunu Koruyor!

Rapora göre, Tesla son dönemdeki satışlardaki düşüşlere rağmen küresel liderlik pozisyonunu korurken, BYD ve Geely gibi Çinli üreticiler de arayı kapatıyor.

Raporda, Alman üreticilerin küresel liderlikte düşüş yaşadığı, Alman lüks otomobil üreticisi BMW’nin geçen yıl üçüncü sıradan beşinci sıraya gerilediği, Mercedes-Benz’in dördüncü sıradan yedinci sıraya düştüğü ve Volkswagen’in ise sekizinci sırada kaldığı belirtildi.

ICCT Üst Yöneticisi Drew Kodjak’a göre, Çinli otomobil üreticilerinin küresel genişlemesi diğer önde gelen üreticileri de rekabet konusunda hızlandırmaya zorluyor.

Kodjak, “Çin’deki elektrikli araç pazarının hızlı büyümesi, buradaki şirketler için teknolojik ve üretim avantajları sağlıyor. Bu durum, küresel otomotiv endüstrisi için sadece gelecekteki hedeflerin değil, aynı zamanda mevcut durumun da bir göstergesi.” şeklinde konuştu.

Related Posts

Erzurum Hava Limanı’nda Uçuş Rakamları Arttı

2025’in ilk 6 ayında Erzurum Hava Limanı’ndan 601 bin 241 kişi uçtu, uçuş sayısı 4 bin 43 oldu.

Zeytinliklere ölüm fermanı

Zeytinlikleri, ormanları madencilik faaliyetine açacak ‘talan teklifi’nin 11 maddesi TBMM’de kabul edildi. Açlık grevinde olan köylüler, “TBMM’nin kapısından ayrılmıyoruz” dedi.

Nişantaşı Üniversitesi’ne Cambridge Yetkisi

İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, Cambridge Linguaskill’in resmi sınav merkezi oldu.

Trafikte dikkat çeken artış; 5 yılda yüzde 90 yükseldi!

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) “Motorlu Kara Taşıtları” verilerine göre, Mart 2020’de Türkiye’de trafiğe kayıtlı 23 milyon 361 bin araç bulunuyordu. Aynı konudaki Mart 2025 bültenine göre ise Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 31 milyon 788 …

Mehmet Şimşek bu kez danışmadan girecek: Berber fırıncı derken sıra onlara geldi

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kayıt dışılığın neden olduğu haksız rekabeti ve vergi kaybını gidermek için Maliye ekiplerini teyakkuza geçirmiş işe küçük esnafın kapısını çalarak başlamıştı. Vergide kayıp kaçakla mücadeleyi “Kimse vergi …

Ucuz iletişim dönemi sona erdi: BTK’den o hizmete erişim engeli!

BTK, sekiz farklı eSIM hizmet sağlayıcısına erişim engeli getirdi. Karar, dijital SIM kullanıcıları arasında tepkiyle karşılandı.