İşte dünyada en çok aranan meslek: Kimler talep görüyor?

Arabalar tekerlekli akıllı telefonlara dönüşüyor ve benzeri görülmemiş değişimlerle karşı karşıya olan dört tekerlekli dünyada yeni bir sayfa açılıyor.

Yakın zamana kadar makine mühendislerine dayanan küresel otomotiv sektörü, artık yazılım mühendislerini bünyesine katmak için hummalı bir şekilde çalışıyor ancak bu çabaları her zaman başarılı olmuyor.

Özellikle Toyota, Honda ve Subaru gibi cesur stratejiler benimseyen Japon üreticilerin büyük zorluklarla karşı karşıya olduğu görülüyor. Şirketler yüksek maaşların ötesinde, son derece estetik çalışma ortamları gibi diğer çalışma teşviklerine de yatırım yapıyorlar.

Japon yayın organlarının haberine göre Subaru , geçtiğimiz şubat ayında Tokyo’nun kalbi olan ünlü Shibuya semtinde yazılım mühendislerine özel ikinci ofisini açtı.

Şehrin en ikonik binalarından biri olan Shibuya Scramble Meydanı’nın 41. katında bulunan ofis, 80 kişilik kapasiteye sahip olup Japonya’nın başkenti Tokyo ve Fuji Dağı’nın panoramik manzarasını sunuyor.

Toyota , açığı kapatmak için video oyun sektöründen ve diğer teknoloji şirketlerinden profesyonellere yönelirken, Honda da personel yönetim sisteminde değişiklikler yaparak ücretleri ve çalışma koşullarını daha esnek hale getirdiğini duyurdu.

JAPONYA’DA CİDDİ BİR YAZILIM MÜHENDİSİ AÇIĞI VAR

Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı’nın verilerine atıfta bulunan medya kuruluşları, Japon otomobil üreticilerinde yazılım mühendislerine olan talebin hızla arttığını , ancak kalifiye profesyonel arzının sürekli azaldığını bildiriyor.

2025 yılı sonuna kadar Japonya’nın yaklaşık 33.000 yazılım mühendisi açığıyla karşı karşıya kalacağı tahmin ediliyor. Bu sayının 2030 yılına kadar 50.000’in üzerine çıkması bekleniyor .

EKONOMİ OTOMOBİL ÜRETİCİLERİNİN PLANLARINI ALTÜST EDİYOR

Nitelikli işçi çekememe, Japonya’nın üstün olmayı hedeflediği bir alan olan yazılım tanımlı araçların geliştirilmesini önemli ölçüde etkiliyor.

Asya ülkesi , 2030 yılına kadar yazılım tanımlı araç pazarının yüzde 30’unu ele geçirmeyi hedefliyor ancak doğru iş gücü olmadan bu hedef ütopik görünüyor.

Japon şirketleri artık işe alım stratejilerini yeniden tanımlamak zorunda kalıyor ve makine öğrenimi, elektromobilite, hidrojen yakıt hücreleri ve elektronik kontrol üniteleri (ECU) gibi alanlarda uzmanlığa sahip yazılım mühendisleri arıyor.

Toyota’nın eski yöneticilerinden ve Woven by Toyota’nın şu anki CEO’su James Kuffner , Japon üreticilerin Çinli ve Amerikalı rakiplerinin gerisinde kaldığı konusunda uyarıda bulundu .

Aktardığı verilere göre, 2024 yılı itibarıyla Japonya’da sadece 1,4 milyon BT mühendisi bulunuyor . Bu sayı, ABD’deki (4,5 milyon) ve Çin’deki (3,5 milyon) mühendis sayısından çok daha az.

Ayrıca Japonya, BT mühendislerinin maaşları açısından dünya genelinde ancak 31. sırada yer alıyor ve bu durum, mühendislerin daha iyi maaşlar veren diğer ülkelerdeki şirketleri seçmesine neden oluyor.

Aynı yayınlarda, uzmanlaşmış eleman çekmenin önündeki en önemli engellerden birinin, otomotiv sektörünün makine mühendislerine uygun çalışma ortamı olarak görülmesi ve bu nedenle teknoloji şirketi olarak tanınmaması olduğu belirtiliyor .

Ancak aynı sorun Asya dışındaki diğer otomotiv üreticilerini de etkiliyor. Lider konumlarını korumak istiyorlarsa, yeni gereksinimlere hızla uyum sağlamaları gerekiyor.

Related Posts

Otomotive endüstrisi Geely ile dönüşüyor: Yapay zeka destekli akıllı araçlara ilk adım!

Geely, yakın zamanda çığır açan “ Akıllı Araçlar için Entegre Yapay Zeka ” teknoloji sistemini tanıttı . Yapay zeka tabanlı bir işletim sistemine dayanan bu sistem, hem tüketicileri hem de kurumsal kullanıcıları kapsıyor ve hava, uzay ve karayı …

Haftanın en çok kazandıranları belli oldu! Yatırım araçlarının performansı

BIST 100 endeksi, en düşük 8.985,52 puanı ve en yüksek 9.427,11 puanı gördükten sonra haftayı, önceki hafta kapanışının yüzde 3,60 altında 9.019,57 puandan tamamladı. Kapalıçarşı’da işlem gören 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı bu hafta yüzde 1 …

ABD vize başvurularında yeni dönem: Sistem tamamen değişti!

ABD vize başvurularında dijital sistem değişti. Başvurular artık yeni bir platform üzerinden yapılacak. Tüm başvuru sahiplerinin sisteme kayıt yaptırması gerekiyor.

‘Tarımın Kadın Yıldızları’ ilk bezelye hasadında

SuperFresh’in, fırsat eşitliği ve kapsayıcılık odağıyla 2022’de başlattığı “Tarımın Kadın Yıldızları” projesi bünyesindeki çiftçiler, bu yılın ilk bezelyelerini hasat etti. İzmir Tire’deki hasatta, kadın çiftçilerin yanı sıra Besler CMO’su Gülizar Öcal Doğan, projenin paydaşlarından Tabit kurucu ortağı Tülin Akın ve projede yer alan ziraat mühendisleri yer aldı.

Akaryakıtta yeni dönem başlıyor! Araç sahipleri dikkat: Tarih belli oldu

Petrol Ürünleri İşverenler Sendikasından (PÜİS) yapılan açıklamaya göre, akaryakıt istasyonu işleten mükelleflerin 2 Haziran’a kadar, gerekli kayıt ve başvuru işlemlerini yapıp istasyonlarına taşıt tanıma okuyucu cihazı ve tabanca iletişim …

CHP’li Kış: Don mağduru üreticiye sırtımızı dönemeyiz

Gülcan Kış, çiftçilerin yalnız bırakıldığını ve mevcut sigorta sisteminin yetersiz kaldığını vurguladı. “Destekler geç, eksik ve karmaşık. Çiftçimizin devletten beklentisi açık: Zamanında destek, adil tazminat, güçlü koruma” dedi.