Anlaşma sonrası ilk temas: Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede İran ile ABD arasında varılan mutabakat ele alındı. ANLAŞMA SONRASI İLK TEMAS İran ile ABD arasındaki savaşın sona erdirilmesi için tarafların mutabakata varmasının ardından Erdoğan, Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği görüşmede anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan – AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamada Erdoğan-Pezeşkiyan görüşmesine dair şu detaylar paylaşıldı: “Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla…

ABD Başkan Yardımcısı’nın bakışları herşeyi söyledi: İran heyeti yüzüne bile bakmadı

İran ve ABD arasındaki ilk barış görüşmeleri büyük tartışmaların eşliğinde, 18 saat sonra sona erdi. İsviçre’deki Luzern Gölü’nde gerçekleşen zirveye ABD Başkanı Donald Trump’ın tehditleri damga vurdu. ABD Başkanı’nın ‘İran’ın 60 gün içerisinden anlaşma yapmaması halinde saldırılara devam edeceğini’ belirten sosyal medya açıklamaları zirve gerginliğe sebep oldu. Bu gerginlik, zirve öncesi heyetlerin tanışma törenine de yansıdı. İran tarafı, Pakistan ve Katarlı heyetlerin ellerini sıktı ve sohbet etti. Ancak selamlaşma sırası asla ABD heyetine gelmedi. İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ABD heyetini yöneten Başkan Yardımcısı J.D. Vance’ın yüzüne bile bakmadı. Arakçi’nin kendisiyle el sıkışmasını bekleyen Vance’ın surat ifadesi yavaş yavaş değişti.…